Bestseller United'16

- a masterdesign of Tap1

March - May 2015 

I mit bachelorprojekt designede jeg en masterplan for Bestsellers vintermesse Bestseller United som afholdes i Tap 1 januar 2016. Messen indeholder 14 stande med Bestsellers egne brands, og min opgave har været at designe flow, fællesarealer og den generelle helhedsoplevelse af messen og Bestseller. 

 

Opgaven er stillet i samarbejde med Riis Retail, som designede messen sidste år. Deres opgave dengang var at påtage sig den kreative proces, idé- og konceptudvikling samt sktisering, udvikling og fremstilling af messens design. Disse arbejdsopgaver har jeg beskæftiget mig med i mit projekt. Jeg har under forløbet fået vejledning af Mia Münster som er kreativ brand manager hos Riis Retail. 

 

Min proces har handlet enormt meget om, hvordan jeg har kunne stemningssætte og fremme den helt rigtig atmosfære specifikke steder på messen. Jeg har arbejdet med at designe forskellige oplevelser gennem messen, som stadig bibeholder en helhed og som på forskellig vis inddrager og engagerer messens gæster.

 

Masterplan

Jeg har i mit arbejde være inspireret af vinterens magi. Gennem messen oplever man forskellige stemninger og atmosfærer der referer til vinternaturens fantastiske og inspirerende rum. 

 

Magien udspiller sit fulde potentiale i hallens midte. Her kan man hænge i baren, snuppe lidt let at spise eller nyde en kold drink i messens afslappende loungeområde, mens man lytter til DJ’ens lækre dæmpede toner. 

Her har man udsyn til catwalken, hvor modeller hele dagen vil vise vinterens kollektioner frem, og hvor der om aftenen vil blive afholdt musikevents med udvalgte danske kunstnere.

Klik på billederne for yderligere beskrivelser af de specikke områder på messen

Proces

Stine Orle

8700 Horsens

Danmark

 

+45 41177976

mail@stineorle.dk

www.stineorle.dk

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon